El 19 de novembre es commemora el Dia Mundial per a la Prevenció i lluita contra l’Abús Sexual Infantil.

En aquella data, l'organització Women's World Summit Foundation (WWSF) va fer per primera vegada una crida a altres organitzacions dedicades al món de la infància i de la dona per fer una jornada de prevenció contra qualsevol abús físic, sexual o emocional que puguin patir els infants.

Aquesta data es va instaurar l’any 2000, en sinergia amb el Dia dels Drets de l’Infant que se celebra el 20 de novembre. L’objectiu és visibilitzar i posar mesures eficients i sostenibles per erradicar aquesta xacra social que ha estat històricament silenciada.

Aproximadament, 1 de cada 5 menors pateix algun tipus d’abús sexual. Les nenes tenen un risc major que els nens de patir-ne.

Podeu consultar els següents enllaços per tenir més informació:
https://cejfe.gencat.cat/ca/publicacions/destacats-recerca/guies/
https://www.fbernadet.org
https://www.siguestu.cat/ca/noticies/72-prevencio-de-labus-sexual-infantil.html

Horari d’atenció al públic

De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.

(excepte el 24 i 31 de desembre i el mes d'agost)

Per sol·licitar cita prèvia