El Reial Decret 463/2020, pel qual es declara l’estat d’alarma amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2, restringeix els desplaçaments de la població als estrictament necessaris. Per evitar que la població hagi de desplaçar-se a les oficines de les administracions públiques per presentar documents, s’han anul·lat tots els terminis relacionats amb els procediments administratius, fins que s’hagi superat la situació i perdi vigència l’esmentat Reial Decret.

Per tot això i també com a mesura de prevenció i protecció dels seus treballadors públics, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies va tancar algunes de les seves oficines d’atenció ciutadana i registre el dilluns 16 de març. L'oficina de registre i d'atenció ciutada del Consorci de Serveis Socials de Barcelona, com a part de la xarxa d'oficines adscrites a aquest departament, també deixa d'estar oberta per a l'atenció presencial a partir del dilluns 23 de març.

L’atenció a la ciutadania es farà per mitjans telefònics (934678733) i telemàtics a través de la bústia electrònica Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Properament s'informarà de la data de reobertura de l'oficina per a l'atenció presencial, per la qual caldrà concertar cita prèvia per evitar aglomeracions a l'espai de zona d'espera o a l'exterior.

Les oficines de Barcelona que queden obertes i que només prestaran el servei de registre de documentació, en horari de 9 a 14h, són:

En cas de voler presentar documentació pel registre de manera telemàtica, es pot fer mitjançant una Petició genèrica, a l'assumpte del fomulari de la petició cal indicar que va adreçat al Consorci de Serveis Socials de Barcelona.

 

Darrera actualització el 21.05.2020 a les 12.30 h

El passat 14 de març el Govern espanyol va aprovar el Reial Decret 463/2020, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, que va aprovar ahir el Govern espanyol. Tal com s'indica a la Instrucció 3/2020, del 13 de març, de la Secretària d’Administració i Funció Pública, el Consorci ha elaborat un Pla de Contingència en el qual concretaran les activitats i serveis públics que es consideren bàsics i estratègics. El pla va acompanyat d'un document que detalla l’adopció de les mesures a adoptar el la gestió de la feina per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2 i la minimització de riscos i d'un altre específic per a centres.

A continuació, podeu consultar els documents relacionats:

Aquest Pla de Contingència ha sigut comunicat al personal del Consorci de Serveis Socials de Barcelona en data 16 de març de 2020. D’acord amb l’evolució de la situació i les noves indicacions que puguin donar les autoritats competents, el pla pot ser revisat i actualitzat amb la notificació pertinent als equips professionals.

Darrera actualització: 16 de març de 2020, 14.48 hores

Resultat d'imatges de GALA DEL FESTIVAL CADIDes del Consorci volem compartir una gran iniciativa organitzada pel centre ocupacional Can Carreras, un dels centres que gestiona el Consorci a través del Servei d'Atenció a les Persones amb Discapacitat.

Es tracta del Festival de Curtmetratges Amateur i Discapacitat Intel·lectual que s’emmarca en la celebració del 40 aniversari d’Asproseat, que després de quatre dècades continua treballant per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat. És una experiència innovadora i inclusiva que cerca l’expressió de les persones amb discapacitat intel·lectual a través del llenguatge audiovisual. La 3a edició, oberta a persones i entitats d’arreu del territori nacional culmina amb la Gala de lliurament de premis. En aquest acte s'entregaran els premis i es presentarà el jurat, integrat per persones vinculades almón del cinema, com són l’actor TonetRamírez, Edmon Roch i Victòria Borràs,ambdós productors d’Ikiru Films, el director i guionista Marcel Barrena, i el guionista Ivan Mercadé; acompanyats per l’Ana Maria Campos, presidenta de l’Associació Asproseat.

Properament s'anunciarà la data de la gala, per la que caldrà inscripció que es podrà formalitzar enviant un correu a bbrotons[@]asproseat.org

En aquesta notícia recollim els diferents recursos que ens han enviat Us facilitem una adreça de correu que el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha habilitat per recollir i estar permanentment informats de qualsevol incidència que es produeixi als centres. 

 

A l'espai del Canal Salut de la Generalitat, s’ha publicat els document “Recomanacions a residències per a la prevenció i protecció de la infecció pel COVID-19” i “Maneig a les Residències de casos en investigació, probables o confirmats de la COVID-19”que donen informació i pautes d'actuació en relació amb el COVID-19 en l'entorn residencial. Per al personal que treballeu a centres també s'ha habilitat un espai on es recull tot el material divulgatiu que hi ha sobre aquest tema. Així mateix, s'ha publicat aquest document "Informació per a personal d’atenció al públic a l’àmbit no sanitari". 

Ens han informat que aquests documents estan en revisió permanent, en funció de l’evolució i nova informació que es disposi de la malaltia. Recomanem que aneu consultant freqüentment aquesta pàgina web.

 

Us compartim també un document elaborat pel Consell de Relacions Laborals de Catalunya que recull un seguit de recomanacions per a empreses i persones treballadores i que trobareu vinculat a la següent nota de premsa.

 

Finalment, us recordem que podeu consultar tota la informació disponible sobre el COVID-19 al web del Canal Salut, el qual està en constant actualització.

 

A continuació us relacionem les darreres comunicacions rebudes que poden ser del vostre interès: 

Darrera actualització: 22.06.2020 a les 9.00 hores

190909 colorful colourful houses 2501965

Avui volem compartir una entrevista realitzada al gerent del Consorci que ha publicat Street Support vinculada amb el seu projecte per treballar les situacions que condueixen al sensellarisme des d'una estratègia inclusiva.

Joan Uribe, l'actual gerent, és expert en sensellarisme i exclusió social, va ser el president de la FEANTSA (European Federation of National Organisations Working with the Homeless). En aquesta entrevista explica quines són les dues qüestions que centren la problemàtica del sensellarisme: d'una banda la limitació que suposa comptar amb un parc limitat destinat a habitatge social i de l'altra la necessitat de deixar d'apostar per un model assistencial que es basa en generar places en centres residencials per un que empoderi els individus i incrementi les places en unitats residencials més independents. A més a més, enumera algun exemple de bones pràctiques que s'estan desenvolupant en el territori català. Podeu llegir l'entrevista complerta en el següent enllaç.

Des del Consorci de Serveis Socials de Barcelona, com a ens que pertany al sector públic de la Generalitat de Catalunya, volem difondre la declaració institucional del dia 8 de març en motiu del Dia internacional de les Dones, publicada al portal de l'Institut Català de les Dones, on també podeu consultar els actes institucionals que es faran arreu del territori.

190625 Jornada complexitat

El passat dia 25 de juny de 2019 el Consorci va participar en una jornada organitzada pel Consorci Sanitari de Barcelona, el Servei Català de la Salut i el Departament de Salut sobre l'atenció a casos d'elevada complexitat.

 

A la jornada hi van participar professionals de l'àmbit de salut, educació, serveis socials i justícia i es va debatre sobre l'abordatge per a l'atenció coordinada en situacions d'elevada complexitat en pacients amb trastorns de salut mental i addiccions. Es va parlar sobre la importància del treball en xarxa i de desenvolupar un model d'atenció centrat en la persona i de la necessitat de coordinació i implicació en la intervenció de lesdiferents administracions. 

 

El gerent del Consorci, Joan Uribe, va donar obertura a l'acte juntament amb altres respresentats de les diferents administracions públiques. La cap del Servei d'Atenció a les Persones en Situació de Dependència, Margarita González, va participar en la taula dedicada a la gent gran 'Una mirada cap a les persones en edat geriàtrica amb malaltia mental'. Es va fer especial èmfasi a la necessitat de donar una resposta integral a la persona que es troba en situació depenent i sempre que sigui possible, evitant la institucionalització i possibilitant que es mantingui l'individu en el seu entorn, així com en la idea d'enfocar els esforços en coordinar millor els recursos ja existents i reduir la complexitat del sistema d'intervenció.

 

La jornada es va cloure amb la intervenció de la consellera de Salut, Alba Vergès, que va remarcar el compromís de les administracions públiques per tal de millorar l'atenció que es presta a aquestes persones i l'aposta per un treball conjunt i transversal entre les diferents institucions que intervenen des de cadascun dels àmbits.

Horari d’atenció al públic

De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.

(excepte el 24 i 31 de desembre)

Cal sol·licitar cita prèvia